W trakcie kryzysu właściciele samochodów potrzebują rozwiązań tanich i efektywnych. Myślą nad tym, czy w jednostce diesla przyda się paliwo gazowe. Decydując się na taką zmianę, trzeba wziąć pod uwagę korzyści. A te mogą być niższe od oczekiwanych.
Paliwo gazowe w dieslu
Użycie paliwa gazowego w jednostce wysokoprężnej nie jest nowinką. Mieszkańcy Australii od kilku dekad znają taką technologię w pojazdach użytkowych. Owa technologia działa najskuteczniej w takich urządzeniach.
W naszym kraju instalacja gazowa do diesla interesuje więc zwłaszcza przedsiębiorstwa mające ciężarówki bądź pojazdy komunikacji zbiorowej.W samochodach osobowych odznaczających się niewielkimi przebiegami system LPG zamontowany w dieslu zwraca się raczej słabo. Takie instalacje gazowe wykonuje na przykład Elpigaz -> zobacz
Trzy rodzaje zasilania gazowego dla diesla
Wykorzystanie w silniku wysokoprężnym instalacji gazowej praktycznie nigdy nie przesądza działania silnika wyłącznie na LPG. Wprawdzie jest podobna opcja, sugerowana poprzez tak zwany system mono fuel, jednak bywa ona związana z potrzebą przerobienia całego silnika.
Drugie rozwiązanie to program dwa paliwa: wewnątrz komory spalania wtryskuje się ropę i LPG. Przy instalacji tego typu wymagane jest wyposażenie w nowe oprogramowanie komputera, który nadzoruje pracę jednostki napędowej.
Ostatnia opcja, czyli diesel gaz, cechuje się mniejszymi nakładami finansowymi, przez co bywa dostępna dla większości klientów. Gaz zajmuje tu najwyżej trzydzieści procent składu paliwa – jednostka napędowa nie doświadcza zatem poważnych zmian.